ESP (SOY PROTEIN ISOLATE POWDER)

Bismillah..Assalamualaikum semua! :)


ESP susu soya yang paling best! hehehe...maklumlah Syida ni bukan suka minum susu...:) Harapkan ESP la nak dapatkan nutrien yang terbaik untuk dibagi kepada sayangku Muhammad Aqeef Razin melalui susu ibu yang
disalurkan kepadanya..hehe


Jum kita story sikit pasal ESP ni ya...:)


PERBEZAAN ESP SHAKLEE:


Shaklee merupakan syarikat pertama yang mencipta makanan tambahan protin berasaskan kacang soya.

Hakikatnya pengasingan protin yang pertama ini dicipta oleh Dr. Shaklee pada awal 70-an. 

Di mana kini banyak ujian klinikal telah membuktikan bahawa Dr Shaklee telah lama mengetahui protin soya adalah faktor utama dalam penjagaan kesihatan yang unggul.

Energizing Soy Protein ini diiktiraf seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protin yang tinggi yaang pernah dihasilkan.

Kacang soya yang digunakan oleh Shaklee hanya mengandungi "non-GMO" (non-Genetically Modified Organism) yang mana ia di proses pada kadar suhu rendah.

Tambahan pula, setiap 850g (satu tin Energizing Soy Protein ) dihasilkan daripada 30kg kacang soyang yang memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama.

Energizing Soy Protein dari Shaklee ini merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia.

Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Sangat sesuai untuk semua peringkat umur - tua dan muda.

Manakala, kandungan Indeks Glimesik (G.I) yang rendah iaitu 39, menjadikan ia sangat sesuai juga kepada pengidap kencing manis.

Satu hidangan Shaklee ini bersamaan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.






from : Syida ibu Aqeef Razin

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post